pondelok 17. decembra 2012

Ako vlasím - How to reroot

Stručne sa pokúsim vysvetliť, ako vlasím saranom bábiky.

Potrebujem väčšiu ihlu, pevnú hrubšiu niť, pramene, ktoré sú dvojnásobnej dĺžky s uzlíkom zaviazaným v strede. Takýto prameň vlastne bude tvoriť dva (rozdelený na dve polovice uzlíkom).

Ihlou prevlečiem slučku z pevnej nite z vonku hlavy smerom do otvoru krku.


Potom pripravený prameň - jeho jednu polovicu  prevlečiem slučkou a prichytím ako na obrázku.

Pomaly potiahnem konce nite z opačnej strany a prameň vtiahnem slučkou opatrne von a potiahnem už prstami až po uzlík, ktorý bude zvnútra hlavy.

Jedna polovica prameňa je hotová a ešte druhú, ale nie hneď do vedľajšej dierky, ale o jednu ďalej. Do voľnej dierky príde prvá polovica ďalšieho prameňa, druhá automaticky vedľa druhej polovice prvého prameňa :) (zložité - ale nie je)


Pramene neprevliekam do dierok vedľa seba z toho dôvodu, aby sa nevytrhli, ale do každej druhej. Takto sú pramene tiež ľahko nahraditeľné.

Čiže pomôcka nákresom - stále opakujem tento vzorec prvá polka prvého, prvá polka druhého, druhá polka prvého, druhá polka druhého. Uzlíky sú takto zvnútra hlavy:


16 komentárov:

  1. wow - a mozem sa opytat ci prevlasujes len do povodnych dierok, alebo si robis aj nove... lebo urcite ma to caka tiez, az trosku slecny povyrastu, ze urobim barbinkam nove vlasky, lebo tie povodne su otrasne a domotane...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hlavne do pôvodných, ale keď mi niekde chýba, tak jasné, že dorobím.
      Cestička vo vlasoch je najťažšia, taká piplačka, kým to ihlou porozdelujem, aby nikde nebola pleška :)
      Budem ti držať palce nech sa potom zadarí :)

      Odstrániť
  2. Dobrý nápad s uzlíkem, vlásky jsou pak pevnější a nevytahují se při česání. Už bych to měla konečně zkusit. Mohu se zeptat, zda si vlásky objednáváš sama. Děkuji. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) sama objednávam na stránke http://www.retrodolls.co.uk/
      len s tými odtieňmi je problém, lebo majú nafotené niektoré s bleskom, niektoré bez.

      Odstrániť
  3. Vyzerá to, že z pre mňa tretej najkrajšej Divy robíš pre mňa najkrajšiu. Začína sa podobať na tú Vlaďkinu. Asi to bude pre mňa Tvoja najkrajšia bábika.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) no uvidíme :) bude mať jahodový blond, trošinku viac do ryšava bude oproti Vlaďkinej. Už vymýšlam, čo jej ušiť na oblečko :)

      Odstrániť
  4. Ahoj Nenčo, to je skvělý návod. Už se na to chystám strašně dlouho a sbírám všude možně rozumy. Vše jsem pochopila jen jak jsi psala, že je nevpichuješ vedle sebe, ale ob jeden, tak necháváš mezi nimi dírku prázdnou? To asi ne, že :-? Jinak píšeš a děláš super návody :-) Silkmilk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Do tej prázdnej dierky príde ďalší prameň, teda jedna polovica, a o dve druhá polovica prameňa. Stále idú akoby na striedačku (polka prvého prameňa, polka druhého prameňa, druhá polka prvého prameňa, druhá polka druhého prameňa).
      Všimla som si že to mám trocha zle nafotené, v inej postupnosti som dávala fotky (pokazil sa mi foťák na smartphone takže som dala tie čo som mala :)
      Dúfam, že som pomohla :)

      Odstrániť
  5. Zajímavý způsob vlasení... Na mě trochu zdlouhavé ;-) Ale určitě to má své výhody. Možná taky někdy vyzkouším :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno zdá sa to byť zdlhavé, ale rovnako ako pri všívaní, musíš každý prameň zatiahnuť dnu, tak mojim spôsobom zas prevliecť celý pramienok. Takže časovo to závisí od počtu dierok na hlave :D

      Odstrániť
  6. kolko by asi vyslo postovne???a este neporusi sa ta hlava pri davani dole???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naposledy som platila 3 libry. Neporuší, ale treba dávať pozor a vedieť ako ju dať dole. Určite najprv skontroluj pred strihaním vlasov povrch hlavy, či niekde nie je prasknutý, a až potom sa pusti do strihania a vlasenia. Hlavu treba najprv vysunúť nad taký kruh z plastu na krku a potom nasleduje kotvička, pozor aby sa nezlomila. Tú treba podobrať z jednej strany z vrchu niečím, trebárs šrobovákom malým, alebo pinzetou z opačného konca.

      Odstrániť
  7. Výborný postup - práve podľa neho prevlasujem svoju prvú bábiku typu Barbie (bola kúpená ešte v tuzexe asi pred 30-timi rokmi - výroba Hongkong) - pôvodné vlasy mala chytené len na cestičke a jeden rad na vrchu hlavy. Zatiaľ to ide výborne - srdečná vďaka za návod. Netrúfla som si kupovať vlasy zo zahraničia, tak som skúsila syntetické vlasy, ktoré predávajú na príčesky (clip) na stránke HappyHairShop.sk. Budem za chvíľu končiť a tu nastal jeden problém - na internete som sa dočítala, že po navlasení treba vlasy preliať horúcou vodou - je to naozaj tak? Nezničím tým ale bábike hlavu a aj nové vlasy? V návode na údržbu sa píše, že vlasy sa majú umývať len vlažnou vodou. Ďakujem. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma teší, že sa postup zišiel :)
      Ohľadom preliatia, musela by som vedieť, čo je to presne za bábiku. Plast väčšinou vydrží, pri vlasoch skús najprv nejaký prameň iba namočiť. Saran a ostatné (okrem kanekalon) sa môžu prelievať vriacou vodou. Inak voda nemusí mať 100 stupňov, môže byť iba horúca. To preliatie je dôležité, aby vlásky pekne priliehali a nestáli na všetky strany a hlavne treba preliať cestičku, aby sa po prepletení nepokazila a držala.

      Odstrániť
    2. Tak som sa odhodlala a vyšlo to. Prežila aj hlavička aj vlasy. Teraz ju môžem dať k ostatným a nemusí sa vôbec hanbiť za to, ako vyzerá. Myslím, že to dopadlo celkom dobre. Vlasy sú síce trochu tvrdšie ako tie čo majú mattelácke Barbie, ale vždy lepšie ako pôvodné. Ešte raz ďakujem. Jana

      Odstrániť
    3. Som rada, že sa vlasenie podarilo :) a aj že návod ti pomohol.

      Odstrániť